Verjetno so nam prizori polnega nabiralnika zelo znani. Na leto oglasnega materiala znese v povprečju dobrih 31,2 kg, kar pomeni tudi toliko porabljenega lesa in tudi vse ostale energije, ki se porabi za izdelavo in dostavo.
Slovenci smo v evropskih merilih ob boku Nemcem, ki proizvedejo 26 milijard prospektov in reklam, kar je 2 milijona ton nenaslovljene pošte.
Ekologi brez meja tako pozivajo gospodinjstva, naj se odpovedo prejemanju oglasnih letakov, storijo nekaj dobrega za okolje in se posledično osvobodijo odvisnosti od marketinških sporočil.
Pred nezaželeno oglasno pošto se gospodinjstva lahko zavarujejo z nalepko Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS (Akos), ki so jo dostavljalci pošte dolžni upoštevati. Kupite jo lahko za 42 centov na vsaki pošti.
Akosova nalepka je na voljo od leta 2003, od takrat se jih na leto proda približno 35.000. Nalepko je leta 2003 uporabljala približno četrtina, oziroma 206.155 gospodinjstev. Njena uporaba je v zadnjih letih konstantna, opaža pa se povečana uporaba v času poletnih dopustov.
Več o raziskavi, ki je spremljala stanje slovenskega nabiralnika in gospodinjstva, nam je predstavil naš današnji gost Jaka Kranjc - iz društva Ekologi brez meja.
V zgornjem posnetku si lahko ogledate kratek izsek iz oddaje, celoten posnetek pogovora pa najdete na našem Facebook profilu Jutro na Planetu.